20/6/13

Entrevista a Joan Enric

Com tots ja sabeu, este curs és l'últim en el que tindrem a Joan Enric de director del ceip Santa Anna, ja que es jubila.
Abans de despedir-se hem volgut conversar amb ell per saber alguna coseta més de la persona que tants anys ha estat al front del nostre centre.



Quants anys porta de director del CEIP SANTA ANNA?
Fa 23 anys que estic en l’escola Santa Anna, dels quals el primer any vaig posar en funcionament el menjador escolar, després vaig ser dos anys Cap d’Estudis i sóc Director des de fa 20 anys.
Tot açò ha segut possible a un bon equip directiu que he tingut en tot moment i amb l’estreta col·laboració amb l’AMPA..



On ha transcorregut la seua carrera com a docent?
La meua carrera docent ha transcorregut per diversos pobles.
He estat en Benifairó de Valldigna, La Campaneta (una pedania d’Oriola), El Verger i en Oliva al CEIP SANTA ANNA.



Nota diferències entre els xiquets d'abans i els d'ara?
Sí que he notat una gran diferència entre l’alumnat de començament de la meua vida professional fins a l’alumnat actual.
Abans hi havia més respecte als mestres, els xiquets i xiquetes tenien més interés per aprendre i els pares s’interessaven i es preocupaven més de l’educació dels seus fills i filles.
Ara, al treballar la majoria de pares es resta hores per a dedicar als fills i filles. Els xiquets i xiquetes tenen altres inquietuds i l’escola queda en segon lloc i la figura del mestre no està tan valorada com abans.



Què implica ser director del CEIP SANTA ANNA?
Ser director implica molta responsabilitat de cara a tota la comunitat educativa.
Cal marcar-se uns objectius i intentar aconseguir-los, per a que tot funcione correctament.
Per això cal involucrar als pares mestres per a treballar conjuntament.



És mestre per  vocació o per obligació?
Jo vaig ser mestre per vocació.
Els meus pares em van inculcar l’hàbit de l’estudi i volien que estudiara una carrera més llarga, però quan vaig acabar el batxiller superior em vaig matricular a Magisteri, que  es el que volia estudiar i ser: mestre.



Ara que es jubila té alguna afició a la qual dedicarà el seu temps?
Ara que em jubile puc gaudir de diverses aficions.
Tinc un hortet on puc dedicar unes hores al treball a l’aire lliure.
Una  de les meues aficions és la informàtica i ara és un bon moment per aprendre més.
També quedaré amb companys que realitzen alguna activitat física com caminar, fer senderisme o anar al gimnàs, ...
Pot ser em dedique a estudiar alguna cosa i si la meua filla em necessita faré d’avi.


Moltes gràcies per tot, només ens queda desitjar-li el millor en la nova etapa que està a punt de començar!
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada